The one and only girl in the world- Chapter 16

- En fråga bara, varför var du så dryg mot Justin?
Jadu, varför var jag det egentligen? Förmodligen för att jag är chockad. Sen är det ju det hära med Selena...
- Jag vet inte, svarar jag och rycker på axlarna.
- Det känns som om han döljer något, tillägger jag.

"vad menar du?" Frågar Angelica lite nyfiket. Typiskt att folk alltid är redo för skvaller.
"Ähh, jag vet inte" suckar jag. " Jag vill inte prata om det"
Och det ville jag verkligen inte. Det är mitt och Justins problem och dessutom har han ju inte ens gjort något fel, men jag var ändå lite fundersam. Min magkänsla sa till mig att akta mig, och den brukar alltid ha rätt.
" Men gud vad dum jag är, kom in!" Jag gick in med tveksamma steg. När jag väl var inne kände jag en lukt av, någon krydda. Lukatde ungefär som timjan, sådär lite 'pizzaaktigt'.
" Du, vet du vad tidningen menade med vad som hänt med Justins andra flickvän?" Frågar jag lite försiktigt, jag hade en känsla av att jag inte ville höra svaret.
"Åhh du säger hans förnamn, äkta kärlek" Säger hon knäppt som om hon inte ens hört min fråga. Jag harklar mig lite svgt men ändå bestämmande. Hon lyser upp och tittar på mig med sorgsna ögon.
" Jag kommer skrämma dig" vad menar hon nu då? Gåshud reste sig på armarna.
" Vad menar du?"  jag var väldigt skärrad och har lust att bara slå något. vad är det med mig?! Cher ger ifrån sig ett ljus som svar att jag ska hålla mig kvar på jorden. Varför berättar hon inte?
" Vill du ha något att äta, dricka, behöver du vila..." Hon rabblar upp massa olika saker som för att få mig på andra tankar. När hon nämner något om godis styrs mina tankar ått ett annat håll.
" Åhh, har ni godis?!" Frågar jag frestat. Det vattnats i munnen och jag känner ett sockerberoende.
"Ja, vill du ha?"  Jag skulle precis svara men då slår det något utanför och jag tittar ut genom ett smutsigt fönster och ser Justin gå med snabba steg över grusplanen. Han springer upp till varendan och jag tappar andan av hans snygghet. Men var inte jag precis förbannad?
" Är det han? OMG det är han, jag öppnar!" ropar Angelica och slänger upp dörren precis när Jutsin höjer handen för att knacka. Han har ett förvånat ansiktsuttryck. Sedan flinar han.
"Det är verkligen du! Jag tror jag hyperventilerar! Åhh kan jag få en autograf, krama dig, ta ett fot eller något som gör att jag minns?" Angelica låter helt hysterisk. Justin skrattar mjukt och rycker på axlarna.
"Vad du än vill shawty" svarar han och blinkar med ögat mot mig. Jag kan inte låta bli att skratta och börjar skratta så att det värker i magen. Justin och Angelica tittar förvånat på mig.
" hahaha, nej... frostätt ni!" Skrattar jag och viker mig dubbel fast jag har Cher i famnen. Hon börjar också skratta lite. Alla tittar på henne med stora ögon.
" Hon skrattade!" säger jag och ler stort.
" Ja det gjorde hon, hej förresten gumman" Kommer Justin fram till mig och säger. han kramar mig hårt och jag känner lite av ilskan. jag kanske inbillar mig men det känns som om han spelar. Åhh, dumma magkänsla!
" Vill du åka hem?" frågar han sedan när han kramat mig. Jag nickar.
" Men autografen då?" lägger Angelica in.
" Just det" dom tar kort, hon får en autograf på sina skor sedan lämnar jag och Justin huset efter att jag sagt tack till Angelica. Lite underlig tjej måste jag säga, jag skrattar lite för mig själv och Justin ger mig ett frågande leende när jag spänner fast Cher.
" Inget" Muttar jag och hoppar in i framsätet. Justin gör detsamma, startar motron och vi lämnar huset och ut på vägen som jag antar leder till Atlanta.
"vad är det?" frågar Justin efter att  jag suttit tyst länge.
" Inget"
" men du, jag ser att det är något och nu kräver jag att få veta"
"Du kräver inte något! Tror du inte jag skulle få reda på det?!" Skriker jag och Justin hoppar till.
" Få reda på vad?"
" Jag veta tt du playar mig!" För några dagar sedan tycket jag att han var underbar, men inte nu.
" Ursäkta?"
"Jag vet t.ex om det där med Selena! Att du och hon har något!" Jutsin suckar och tittar mig rakt i ögonen.
" Emeliy, älskade du, Selena är ett avslutat kapitel, nu är du allt för mig!"
Här har ni en ny, rätt lång, men fattar ni avslutat kapitel?:D
Hur kommer Emeliy reagera?
Btw orkar jag inte fixa någon särskild bild
Puss & Kram Ellen

Kommentarer
Postat av: Angelica & Johanna!

Sv: Eftersom jag inte vet vad som hänt i novellen tidigare är det lite svårt att komma med tips, tyvärr :/

Nej, vi har inte gjort vår design själv, det är justinbstories.blogg.se so gjort den :)

2012-02-20 @ 21:04:52
URL: http://onedirectionnovell.blogg.se/
Postat av: Hilda

Jag var inne på ellenandpauline och såg de där sanningarna om dig. Du skrev ju att du kunde bli beroende av novellbloggar, så jag gick in här o kollade och du hade skrivit! Jag blir alltid jätteglad när jag ser att du har det!!!

2012-02-20 @ 21:28:08
URL: http://cupcakemonstret.blogg.se/
Postat av: Elina

Kolla gärna in tävlingen på bloggen!

Du kan bli en av killarnas flickvän i novellen!

Kraam

2012-02-20 @ 21:48:44
URL: http://novelleronedirection.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Jag har börjat skriva en novell om Taylor Lautner som jag har döpt till "My life is your love" och det skulle vara underbart roligt om du ville börja läsa den och kommenerta om vad du tycker :) Jag har just skrivit klart det allra första kapitlet och det hittar du på: http://taylorlstory.blogg.se/2012/february/kapitel-1-the-new-city-1.html#comment



Hoppas du kommer följa den kram! :)<3

2012-02-25 @ 21:37:25
Postat av: Hilda

SNÄLLA SKRIV NU DÅ!!!!

2012-02-28 @ 19:21:50
URL: http://cupcakemonstret.blogg.se/
Postat av: Elina

Kolla gärna in våran One Direction novell!

kraam

2012-03-30 @ 12:03:28
URL: http://novelleronedirection.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0