The one and only girl in the world- Chapter 10

- Om du ursäktar ska jag gå till stranden med mina kompisar, och om du inte är borta när jag kommer hem ringer jag polisen, säger Emeliy går iväg, kommer tillbaka med Cher, min dotter. Hon tittar på mig sedan på Emeliy. Emeliy drar på sig skorna, tar fram Chers barnvagn och tar sin ryggsäck och går ut. När hon öppnar dörren ser jag en svart bil och i den sitter Bieber med några kompisar

Emeliy's perspektiv

Jag var riktigt sur på Andreas, men när jag går mot bilen och såg att Justin blev jag glad och fick en pirrande känsla i magen. Jag ler och han besvarar leendet.
Justin kommer ut och hjälper mig in med Chers barnstol och jag sätter fast henne. Han har en större bil idag och i den sitter fyra okända personer.
- Har du en större bil också? frågar jag Justin när han hjälper mig.
- nej, jag hyrde den, svarar han och jag går in i och sätter mig bredvid Cher som ligger och gnyr. Jag möts av fyra nyfikna ögon. Jag tittar blygt tillbaka. Det är en sån här åttasitts bil, och man sitter två på varje rad, om ni förstår.
- Guys, det här är Emeliy, säger Justin innan han startar motorn och vi åker iväg.
- Hej, säger jag blygt och ler.
- Hej, jag är Caitlin, säger en tjej med långt hår med sött ansikte. Det här är Chaz, Ryan och min lillebror Christian, fortsätter hon och pekar på killarna. Chaz är han med sött ansikte och rätt krulligt brunt hår, Ryan har kort hår och är rätt muskelös. Och Christian är minst, det ser jag, typ 15? Han är söt med krulligt hår.
- Okej, asså det här är min dotter Cher, säger jag och pekar på henne. Tänk om dom tycker det är jobbigt med en bebis?
- Åhh, så söt! ropar Caitlin och ler. Cher tittar på henne med blåa och frågande ögon.
- Hon är underbar! säger Justin och jag ser staden svischa förbi.
När vi kommer fram efter tio minuters bilresa är jag rätt förväntansfull. Jag tar ut Cher ur bilen, sätter henne i vagnen med saker och rullar iväg till ett träd. Eftersom hon är så liten tål hon inte solen så bra, så jag ska sitta här med henne medans dom andra badar. Visst är jag avundsjuk, men det är ju jag som är mammman.
- Hej, vill du ha sällskap? frågar Justin. Jag tittar upp, dom andra kommer några meter bakom och är redan blöta om fötterna.
- Nej, bada ni, svarar jag och ler. Dom byter om till bikini och badbyxor och springer ut i vattnet men Justin sätter sig bredvid mig.  Jag tar av mig klänningen så att jag ändå kan sitta och sola lite. Jag puttar ut filten lite så att jag är i solen och Cher i skuggan, hon sitter på någon slags barnstol. Justin tittar på min kropp med stora ögon.
- Ja, jag vet, jag är fortfarande tjock efter förlossninhgen, suckar jag och lägger mig ner.
- Nej, jag tycker det är sexigt, säger han och ler. Jag börjar fnittra och det fladdrar till lite i magen. Cher tittar på mig och typ gurglar lite och så. Jag flyger upp och tar upp henne i famnen, går några meter fram så att hon spyr på marken istället för på filten.
- Cher då, säger jag fast jag vet att det är normalt att bebisar spyr. Justin skrattar lite och jag räcker ut tungan åt honom.
- Ska du ha en glass? frågar han.
- Ja tack, men jag kanske kan gå och köpa så kanske du bara kan sitta här med Cher?
- Jo visst, svarar han och jag går mot strandens kiosk. jag köper tre kulor var. Chocklad, vanilj och jordgubb till Justin eftersom att jag inte vet vad han gillar, dumt att jag inte frågade. Till mig köper jag lakrits, vanilj och kola, smaskens! När jag vänder mig om med glassarna i handen råkar jag gå rakt in i en kille som står precis bakom med handen höjd som om han skulle knacka mig på ryggen. Han får glass på sin t-sihrt ich jag ska precis be om ursäkt när jag ser vem det är.
- Andreas, vda gör du här? frågar jag irriterat och köper två nya glassar av samma smak.
- jag behöver prata med dig, säger han och tar mig i armen.
- Du rör inte mig! varnar jag och går mot Justin. När jag är påväg mot han ser jag att han har tre tatueringar, en på vänster sida där det står någon konstog text, en fågel vid höften och jesus på benet. Fint! Men jag måste komma ihåg att fråg avd den där texten betyder.
- Vänta! ropar Andreas men jag börjar bara gå fortare. När jag kommer fram ger jag Justin hans glass och sätter mig ner.
- Du, jag har inte pratat klart med dig! säger han och "hötter" med handen. Justin vänder sig snabbt om och känner igen Andreas från Starbucks.
- Sluta Andreas, vädjar jag men nu har han blivit förbannad. han lyfter upp mig  så att jag tappar glassen och går mot vattnet. Jag börjar slå på honom. Justin reser sig upp.
- Justin, stanna vid Cher! Jag klarar mig! ropar jag.
- Andreas, snälla sluta, vad ska du göra? frågar jag med ynklig röst. han håller mig väldigt hårt och det börjar göra ont.
- Du ska nog få se vad som händer om du inte lyssnar på mig, varför är du ens med Bieber, han tycker du är fett ful, det syns! Det har jag förresten också tyckt hela tiden! Misha har snyggare kropp!
Dom där orde sårade mig verkligen.
Vi kom ut i vattnet som var fullt av badande personer, lite längre bort ser jag Caitlin och dom, dom tittar mot oss.
"Hjälp" mimar jag och hon simmar häråt. När vattnet når Andreas till magen släpper han ner mig i vattnet. Det slår emot mig med en iskall smäll. Magplask såklart! Jag känner hur nån rycker tag i mitt hår när jag kommer upp till ytan och jag trycks ner igen och han håller kvar handen. jag sparkar, kämpar och slår på han hårda sex-pack till mage. Inget händer. Jag kan inte andas och allt blir svart.
Caitlin's perspektiv

Jag ser hur Eneliy mimar hjälp och jag börjar simma däråt. Den där killen som bär henne släpper henne i vattnet och jag simmar fortare. 50 meter kvar! Han trycker ner huvudet på henne och jag ser att hon sparkar. Sen när hon slutat kämpa går han därifrån.
När jag tillslut kommer fram till henne är hon däckad. Chaz, Ryan och Christian kommer efter mig. Dom lyfter upp henne på land och vi springer med henne till platsen under trädet. Justin sitter där och när vi kommer med henne flyger han upp. Den där killen som gjorde detta är framför oss.
- Hur mår hon?! skriker Justin. Vi lägger henne mot filten och gör mun mot mun. Hon börjar hosta och det kommer ut massa vatten. Han den där mannen  är borta, och det är Cher också. Jag tittar mig fort omkring och ser ingen av dom.
- Cher! skriker jag och dom andra tittar på mig, inklusive Emeliy.
- Hon är borta! säger Justin förtvivlat. Allt är mitt fel!
- Vi letar! säger jag och vi andra springer runt medans Emeliy sitter och gråter.
Emeliy's Perpsktiv

Dom andra springer och letar efter Cher, men jag vet att det är Andreas som har tagit henne. Efter ett tag kommer all tillbaka och jag säger vad jag tror.
- Allt är mitt fel! särger Justin och beärattar om att han satt här och tittade på mig när Andreas förde bort mig, och hur ororlig han var. Han såg inte vad som hände i vattnet, men han såg Andreas sen, men då kom dom andra bärande på mig och "räddade" mig och då hade han glömt att kolla på Cher.
- justin, det är inte ditt fel, säger jag tröstande, det är ju faktiskt inte det. Det är ju inte ens hans barn! Hur kunde jag, mamman, låtas mig föras bort av Andreas när jag skulle vakta henne!
- det är jag som är mamman, mitt fel alltihop!Och hennes pappa! säger jag och börjar gråta. Mitt barn, mitt lilla barn! Jag ringer mamma och berättar vad som hänt, hon ringer till Andraes men han svarar inte, sedan ringer hon polisen och berättar. Själva packar vi in i bilen och åke hem, jag gråter hela tiden. jag tittar på min arm, blåmärken.
- JAG SKA DÖDA HONOM! skriker jag helt plötsligt. Alla stirrar och Justin stannar bilen, lägger en hand på mitt knä och säger lugnande ord.
- kan vi inte åka runt och leta? Åka hem till han och så? frågar caitlin
Vi åker runt i flera timmar, hittar honom inte, inte ens hemma hos han. Inte på hans favoritmatställe, inte någonstans. Vi åker runt på gatorna och letar också.
Jag ser en figur som ser väldigt bekant ut, han har något i handen...
SUPERDÅLIG! men jag lovade er en idag, här är den! Men rätt lång!
Kommentera å btw, dåligt collage

Puss & Kram Ellen :DD



Kommentarer
Postat av: Hildaa

SHIIIT!!!

BÄST JUEE!!



Asså, är du med barnskole-ungarna, och har börjat snacka tvärtomspråket igen eller vaad, för den här var inte superdålig, den va fett jättesuper asgrymmmm!!!!!!!!!

2012-01-10 @ 20:37:42
Postat av: paulineeee <3

Asssssååå shiiit , såååååå ååååååh , hilda har rätt t 100% !

ELLEN , DU ÄR BÄÄÄÄÄÄST !!!!! <3

2012-01-10 @ 22:25:48
Postat av: Anonym

DET BLIR JAG FASEN BARA BÄTTRE OCH BÄTTRE!

Det är säger jag inte bara sådär för att göra dig glad men det är nog den mest spännande och bra boken jag någonsin hört! =)

2012-01-11 @ 21:08:18
Postat av: maja

2012-01-12 @ 06:33:41
Postat av: maja

bäst ellen!

2012-01-12 @ 06:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0