Look After You- Chapter 1!

"Gumman, om inte du går upp nu kommer jag upp och häller iskallt vatten på dig, med is! Och jatg tar Peter till hjälp innan han går!" Skirker min mamma varnande nerifrån köket.
Jag vrider på mig i  sängen och gnuggar mig i ögon. Hur mycket är klockan? Jag slänger en blick på klockan, och mitt hjärta stannar! Hon är 09:20, och vi börjar skolan 09:30! SKIT OCKSÅ!
Första dagen på en ny termin, och på en ny skola!
Jga kastar mig upp ur sängen fort som attans och sliter åt mig ett vitt linne, rosa kjol och ett skärp.
"Mamma, kan du fixa frukost?"
Efter att jag satt upp håret i en slarvig knut, dragit några lager mascara och solpuder, studsar jag nerför trappan. Och in i köket där mamma står och brer en macka.
"Spring med mackan till bussen, så kanske du hinner innan den åker, annars får du ta nästa om 10 min!"
Hon kastar mackan och jag fångar den snyggt, springer till hallen där jag sliter på mig jackan och skor, och kutar iväg till busshållsplatsen. Jag hinner precis med bussen.
Utmattad och varm sätter jag mig på bussen och tar upp min vita Iphone.
"kan jag sitta här?" Frågar en snäll röst. Jag tittar upp och möter ett par isblå ögon som tittar snällt på mig. Dom tillhör skolans snyggaste kille, Jake Dune.
"Öhh, åhh, visst" Säger jag dumt och bara stirrar. Han ler snett mot mig, och slår sig ner bredvid mig.
"Du ska börja på St.Marks skola va?" Han tittar på mig med dom där isblå ögonen.
"Japp, vilket år går du?" Svarar jag.
"Hur vet du att jag går där?" Åhh, nej, varför tänkte jag ju inte det! Han har ju aldrig träffat mig, och vet förmodligen inte ens vem jag är! Jag känner hur jag blir knallröd i ansiktet.
"Haha, jag skojar bara! Du är Rose-Marie Jackson, va? "
"Ja" Svarar jag pafft.
"Jag såg din cover på youtube, den med 'The A Team', så grymt bra!"
Han hade alltså sett min cover på youtube, som jag la upp igår.
"Öhh, tack!"
Bussen stannar och vi kliver  av.
Vi går tillsammans till skolentrén.
"Alla ska till aulan, rektorn ska hålla et pissigt tal, om skolåret och blalalala!"  Han börjar gå före och jag stapplar efter.
"Vänta, ska man sitta i årskurser?" Jga har hunnit fram till honom och han ler mot mig. Gud, vad han är snygg.
"nepp, så om du vill kan du sitta med mig."
YEES! KABOOOOM! WOOOW! YEES! Tänker jag inombords men svarar bara med ett enkelt "visst". Också går vi in i aulan. Det är nästan fullt.
" Jake, sitt här!" Ropar en slemmig röst. Vi vänder oss om, och där sitter ett gäng som tuggar tuggummi för full mun. Shit vad dom slafsar! Hon som ropar har långt, blont hår. Hon är översminkad och alldeles för smal. Hennes bruna ögon blir smala springor när hon ser mig.
"Nej, skulle inte tro det" Jake tar ett steg därifrån och jag hänger med. Vi sätter oss en bit ner, och jag vänder mig om och där sitter hon och stirrar surt på mig.
"Vem är det?"
"Nicole, jag brukade dejta henne, men sen var hon otrogen och jag fattade att hon bara var en uppmärksamhets tjej!"
"Hej och välkomna till detta nya året på St.Marks!" Börjar rektorn och alla tystnar.

Första kapitlet! :D
Kommentera & sprid!
Jag har hittat på skolan och det!
P.S om det år så att det inte är några stycken så är det damp!
xxEllen

Kommentarer
Postat av: Maria!

Yess, du har börjat igen! BRAA! :D

2012-06-25 @ 20:23:55
Postat av: Nikki

ÄNTLIGEN!!



lika grymt som vanligt!<3

2012-06-25 @ 21:00:42
Postat av: Nikki

ÄNTLIGEN!!



lika grymt som vanligt!<3

2012-06-25 @ 21:01:06
Postat av: Hilda

BRA!! Men asså, borde hon inte ha gjort covern på en justin-låt?:D

2012-06-30 @ 18:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0