Look After You- Chapter 2!

" Jake, sitt här!" Ropar en slemmig röst. Vi vänder oss om, och där sitter ett gäng som tuggar tuggummi för full mun. Shit vad dom slafsar! Hon som ropar har långt, blont hår. Hon är översminkad och alldeles för smal. Hennes bruna ögon blir smala springor när hon ser mig.
"Nej, skulle inte tro det" Jake tar ett steg därifrån och jag hänger med. Vi sätter oss en bit ner, och jag vänder mig om och där sitter hon och stirrar surt på mig.
"Vem är det?"
"Nicole, jag brukade dejta henne, men sen var hon otrogen och jag fattade att hon bara var en uppmärksamhets tjej!"
"Hej och välkomna till detta nya året på St.Marks!" Börjar rektorn och alla tystnar.

Medans rektorn babblar på om alla ändringar i skolan, nya elever osv, så sitter jag och Jake och snackar lite. Han är verkligen en schyst kille!
"vart är dina vänner då?" Frågar jag honom. han ler busigt och rycker på axlarna.
"Någonstans här inne, vem bryr sig? Dom är ändå bara skithögar ändå!" Öhh, va? Ursäkta? Skithögar? Är det inte hans vänner som är sådär otroligt snygga? men det säger jag ju självklart inte. Jag bara rycker på axlarna och säger:
"Jaså, snodde dom flickvännen då eller?"
"Japp"
"Öhh, är du seriös? Jag skämta!" Var han seriös? Det var ju menat som ett skämt! Rackarns, var det Nicole?
"Jajemän! Du vet Nicole, hon där borta" han knycker på axlarna åt hennes håll "Hon var med mina två bästa vänner, Austin och Jake K. Och alla mina andra vänner ställde sig på deras sida. Så jag har skitigt i dom nästan hela sommarn. jag har hjälpt farsan att fixa bilen istället."
Wow, hur kan han bara säga det sådär? Till någon han känt i, typ 10 minuter?
"Varför berättar du det för mig? Jag skulle kunna springa bort till dom och säga allt du sagt."
Han ler busigt mot mig.
"Men det gör du inte. Jag litar på dig." Och med dom orden lämnade han salen och gick ut i korridroen.
Först nu märkte jag att alla hade rest sig upp och att rektorn talat klart. Skit också! vart skulle jag nudå?
Alla hade gått förutom Nicole och hennes gäng. jag gick sakta fram till dom.
"Hej, ursäkta. Vart ska man?"
"Åhh, du" Hon går fram till mig och trycker upp ett finger i ansiktet på mig. "jag gillar inte sånna som du, som förösker sno andras killar! Oschyst spel, om du fattar vad jag menar!" Hon börjar skratta och går iväg och vickar på rumpan något fruktansvärt.
"Höfterna kommer hoppa ur led på henne någon dag" Muttrar jag för mig själv.
"Vad sa du?" Hon vänder sg om och firar iväg ett elakt leende.
"Åhh, nej inget. Men kan du vara så snälla tat berätta för mig vart jag ska?!"
"Hahaha, varför skulle jag?" Hon vickar iväg med vickrumpan och lämnar rummet.
Om ändå Liz var här.... Jag känner hur tårarna bränner bakom ögonlocken. Fan, inte börja gråta nu. Jag letar upp en toalett och ställer mig framför spegeln. Åhh nej, ögonen är helt glansiga!
Dörren klickar till och en tjej med lysande rött hår, glasögon och tandställning kommer in.
"Hej" Säger jag och ler. Hon nickar mot mig oc går in i ett bås.
Jag tar upp min Iphone och börjar skriva ett meddelande till Liz, fast jag vet att hon inte kommer svara.

"Hej Liz! Skolan suger! Fast en sak är positiv. Du vet han Jake, han som du alltid gick runt och kallade för godbit? Han satt med mig på bussen, sen när vi gick till aulan så pratade vi, och vi satt bredvid varandra i aulan också! Han är helt underbar! Jag ska spara honom åt dig, jag lovar.
Men det finns en sliskig tjej, Nicole. Hon har varit ihop med Jake, men sen var hon otrogen med båda hans kompisar. Så han gjorde slut! Vilket äckel hon är va?
Och hon stirrade läskigt på mig när jag satt bredvid honom i aulan! Sen efter det, skulle jag fråga vart vi skulle, efetrsom jag inte lyssade på rekorn! :) Och hon bara sägrade berätta! Vilket as.
Det är nu jag behöver dig! Så att du kan banka skiten ur henne! Fan, jag behöver dig hela tiden!
varför var du tvunen att lämna mig? varför just du?
Jag saknar dig <3"

xxRose
Jag trycker på skicka
"Du kände Liz va?" Jag rycker till av att den rödhåriga tjejen hänger över min axel och läser det jag skriver. Jag trycker mobilen mot bröstet.
"Sorry" Hon tar upp händerna som att visa att hon ger sig.
"Jag kände henne också. Min syssling."

Vem är Liz, och vad har hänt henne?
Fortsätt kommentera!
xxEllen

Kommentarer
Postat av: Maria!

Braa, mer ! :D

2012-06-26 @ 18:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0